Stanice Kačerov

(1) Foto Petr Král

(1) Nástupiště stanice Kačerov, leden 2007.

(2) Foto Petr Král

(2) Nástupiště stanice Kačerov, leden 2007.

(3)

(3) Souprava M1 ve stanici Kačerov, září 2002.

Jižní konečná stanice prvního provozního úseku trasy C je hloubená, s nástupištěm 12 metrů pod povrchem a jedním povrchovým vestibulem (spojeným s nástupištěm eskalátorem a pevným schodištěm) ústícím do autobusového terminálu umístěného mezi ulicemi Budějovickou a Michelskou. Autobusovou zastávku na druhé straně čtyřproudé Michelské ulice spojuje s prostorem před vestibulem podchod.
Stanice leží na území Prahy 4 - Krče a podle označení této lokality nese název Kačerov.

(4) Foto Petr Král

(4) Nástupiště stanice Kačerov, leden 2007.

(5) Foto Petr Král

(5) Eskalátor a pevné schodiště z nástupiště do vestibulu, leden 2007.

(6)

(6) Vestibul stanice Kačerov, prosinec 2005.

Na ostrovním nástupišti se nacházejí dvě řady sloupů. Obklady jsou řešeny bílými mramorovými deskami. Ve vestibulu je umístěn velký pískovcový reliéf.
Za stanicí Kačerov směrem na Jižní Město (Háje) překonává metro oplechovaným nadjezdem železniční trať číslo 210 Praha - Čerčany / Dobříš (a sousední vlečku depa metra Kačerov). Trať úseku II.C na Háje (zprovozněného v roce 1980) se za tímto nadjezdem zanořuje do vrchu, na kterém leží autobusové garáže Kačerov, a vedle ní ústí koleje do depa Kačerov. Kolejiště s výhybkami v nadjezdu slouží i jako obratiště, dnes se však v běžném provozu k obracení souprav nepoužívá. Do stanice Kačerov jsou sice ve směru od Ládví ukončeny vybrané spoje, ty však zatahují do depa.

(7) Foto Petr Král

(7) Vestibul stanice Kačerov, srpen 2006.

(8) Foto Petr Král

(8) Vstup do vestibulu, srpen 2006.

(9) Foto Petr Král

(9) Vstup do podchodu k vestibulu od autobusové zastávky směr Michle v Michelské ulici, srpen 2006.

Do roku 1970 obsluhovaly Kačerov místo metra tramvaje, po jejichž provozu zde ale nezbyly žádné stopy. V době zahájení provozu metra jezdily na Kačerov autobusové linky 106, 113, 114, 121, 171, 182, 189 a 192 a bylo už inzerováno brzké zavedení linek 170 a 203. Kromě linky 192 sem všechny jezdí dosud, navíc k nim přibyla čísla 117, 139, 150, 157, 196, 205, 215, 272 a regionální linky 331 a 333, které zde zastavují nácestně pouze ve směru "od centra" (ukončeny jsou u stanice Budějovická a opačným směrem k ní jezdí přímo stejnojmennou ulicí). Obsluhovány jsou odtud pražské oblasti nemocnice a sídliště Krč, Lhotky, Novodvorské, Braníka, Libuše, Písnice, Kunratic, Spořilova, Roztyl, Jižního Města, Hodkoviček, Braníka, Modřan, Komořan, Smíchova, Michle a Vršovic a z mimopražských Dolní Břežany, Ohrobec, Zvole, Zahořany, Březová-Oleško a Jílové u Prahy.

(10) Foto Petr Král

(10) Obratiště v nadjezdu železniční tratě s výjezdem do depa Kačerov, listopad 2006.

(11) Foto Petr Král

(11) Pohled z nástupiště do kolejiště v nadjezdu, leden 2007.

(12) Foto Petr Král

(12) Pohled od Michelské ulice na oplechovaný nadjezd železniční tratě s tratí metra směr Háje, obratištěm a výjezdem do kolejiště depa Kačerov. Srpen 2006.

Stanice je velmi vytížená. Pokud by se podařilo prosadit uvažovanou výstavbu železniční zastávky, mohla by mít význam i pro přestupy z vlaků příměstské dopravy na metro.

(13)

(13) Obratiště Kačerov s autobusy zleva Karosa B 931E ev. č. 7262 (r. v. 2001, garáže Vršovice) a Karosa-Renault CityBus 12M ev. č. 3221 (r. v. 1999, garáže Kačerov) na lince 113 a Karosa B 931 ev. č. 7331 (r. v. 1996, garáže Kačerov) na lince 272. Listopad 2006.

(14)

(14) Karosa B 941 ev. č. 6241 (r. v. 1998, garáže Kačerov) v nástupní zastávce linky 196 Kačerov, prosinec 2006.

Zpět na hlavní stranu