Karosa LC 735 a LC 736

(1)

(1) Dnes již vyřazená Karosa LC 735 ev. č. 1571 ČSAD Střední Čechy z roku 1988 na lince 370 v Kobylisích, říjen 2004.

Autobusy Karosa LC 735 a LC 736 se vyráběly od začátku 80. let do poloviny 90. let minulého století. Byly určeny zejména pro dálkovou dopravu a zájezdy. Tomu odpovídalo provedení vozu se dvěma dveřmi. Přední dvoukřídlé dveře (shodné s Karosami B a C) se nacházejí před první nápravou, zadní úzké jednokřídlé dveře až za zadní nápravou.

(2)

(2) Dnes již vyřazená Karosa LC 735 ev. č. 1524 ČSAD Střední Čechy z r. 1990 na meziměstské lince na Černém Mostě, říjen 2004. Dnes již vůz nejezdí v systému PID a jeho číslem je označen jiný autobus.

V zájezdové dopravě se většinou používá sklopné dvojice sedadel, která je umístěna nad schodištěm zadních dveří a zadní dveře se poté nepoužívají. V případě potřeby lze dvojsedadlo u zadních dveří sklopit na sedadla zadní pětice a dveřmi vystupovat. V linkové dopravě jsou často zadní dveře autobusu volné a používají se k výstupu cestujících.

(3)

(3) Karosa LC 736 ev. č. 1337 z r. 1989 v garážích Connexu Praha, prosinec 2004.

Autobusy dosahují délky 11 055 mm, šířky 2 500 mm a výšky 3 165 mm. Ve vozech je 44 míst k sedění (42 bez sklopné dvojice), místa k stání nejsou definována. Autobusy jsou vybaveny motorem LIAZ ML 636N a mechanickou pětistupňovou převodovkou Praga. Hmotnost vozidel LC 735 je 9 900 kg a LC 736 (s lepší výbavou) 10 100 kg.

(4)

(4) Dnes již vyřazená Karosa LC 735 ev. č. 1570 ČSAD Střední Čechy z r. 1990 na meziměstské lince na Černém Mostě, říjen 2004.

Vzhledem k tomu, že po pádu socialismu už si majitelé autobusů LC nemohli dovolit tak časté zájezdy, ocitlo se mnoho autobusů zájezdového provedení v regionální linkové dopravě nebo dokonce v dopravě městské. Na tyto výkony nejsou autobusy uzpůsobeny a při jejich nasazení je v zastávkách velmi pomalý obrat cestujících.

(5)

(5) Dnes již vyřazená zájezdově vyhlížející Karosa LC 735 ev. č. 1567 ČSAD Střední Čechy (r. v. 1988) na lince 420 v zastávce Brandýs nad Labem - Stará Boleslav, aut. st. Březen 2005.

Nasazování autobusů Karosa LC 735 a LC 736 do systému Pražské integrované dopravy bylo ukončeno v roce 2005. Provozovatelem LC 735 byl dopravce ČSAD Střední Čechy, LC 736 vlastnil Connex Praha. Všechny autobusy, které se udržely v provozu do roku 2005, byly vyrobeny v letech 1988 - 1990.
Na začátku roku 2005 dopravce ČSAD Střední Čechy nasazoval do Pražské integrované dopravy šest Karos LC 735. V průběhu roku byly vyřazeny, a to buď z provozu PID, nebo úplně. Poslední dva vozy tohoto typu v systému PID dosloužily v prosinci 2005.
Vozy ČSAD Střední Čechy obsluhovaly příměstské a regionální linky PID a přehazovaly se i na linky neintegrované. Všechny jezdily ve firemním modro-bílém nátěru se šipkou v zadní části vozu, pouze autobus ev. č. 1571 se od ostatních odlišoval celovozovou reklamou Autotepas - většina vozu byla bílá, doplňkovou barvou byla žlutá.

(6)

(6) Karosa LC 736 ev. č. 1337 z r. 1989 v garážích Connexu Praha, prosinec 2004.

Connex Praha měl v roce 2005 vyhrazeny k provozu na linkách PID dvě Karosy LC 736. Častěji však do provozu zasahoval pouze jediný vůz, ev. č. 1337, který byl dříve nasazován na "rychlíkovou" linku 389 Budějovická - Jesenice, po jejím zrušení od 1. července 2004 vyjížděl například na linku 331 do Jílového, ale obsluhoval i dálkové linky. Tento autobus jezdil ve firemním nátěru Connexu, tzn. bílý se spodním modrým pruhem.
Obě Karosy LC 736 byly v roce 2005 vyřazeny.

Zpět na hlavní stranu