Karosa C 943

(1)

(1) Karosa C 943 ČSAD Polkost ev. č. 1602 (r. v. 2000) projíždí na lince 381 Kutnohorskou ulicí u zastávky Na Návsi v lednu 2004.

(2)

(2) Karosa C 943 ČSAD Střední Čechy ev. č. 1513 (r. v. 1997) na lince 346 u zastávky Brandýs nad Labem - Stará Boleslav, nádraží, v březnu 2005.

Kloubový trojdvéřový autobus Karosa C 943 určený pro příměstskou dopravu svým provedením navazuje na typ Karosa C 744.
Autobus má dvoje dveře v prvním článku a jedny ve druhém. Přední dveře jsou úzké, ale zbývající dvoje jsou (na rozdíl od C 744) kvůli unifikaci karosérie stejně široké jako u městských autobusů.

(3) Foto Vojtěch Veselý

(3) Karosa C 943 dopravce Martina Uhera ev. č. 1129 (r. v. 1999) na lince 317 u zastávky Kytín, rozcestí v srpnu 2006.

(4)

(4) Karosa C 943 ČSAD Střední Čechy ev. č. 1516 (r. v. 1997) na lince 375 v zastávce Vysočanská, listopad 2005.

Vozy jsou vybaveny motorem LIAZ ML 636 E a automatickou převodovkou. Obsaditelnost činí 54 míst k sezení a 79 k stání.

(5)

(5) Karosa C 943 ČSAD Polkost ev. č. 1612 (r. v. 2001) na konečné linky 381 Depo Hostivař, květen 2006.

(6)

(6) Karosa C 943 ČSAD Střední Čechy ev. č. 1538 (r. v. 1997) prošlá v roce 2006 generální opravou na konečné linky 367 Černý Most, září 2006.

V systému Pražské integrované dopravy slouží celkem osm autobusů tohoto typu, zařazených do provozu v letech 1997, 2000 a 2001. Pět z nich nasazuje do provozu dopravce ČSAD Střední Čechy (Brandýs nad Labem - Stará Boleslav), dva ČSAD Polkost (Kostelec nad Černými lesy) a jeden Martin Uher (Mníšek pod Brdy). Vozy slouží především ve spojení sídelních měst těchto dopravců s Prahou, kde mají s ohledem na vytížení spojů velký význam.

(7)

(7) Karosa C 943 dopravce Martina Uhera ev. č. 1129 (r. v. 1999) na konečné linky 317 Smíchovské nádraží, duben 2006.

(8)

(8) Karosa C 943 dopravce Martina Uhera ev. č. 1129 (r. v. 1999) na konečné linky 317 Smíchovské nádraží, duben 2006.

Vozy Karosa C 943 ČSAD Střední Čechy jezdí v modro-bílém firemním nátěru, vozy ČSAD Polkost v městském nátěru červeno-bílém a jediný autobus tohoto typu u Martina Uhera je bílý. Autobusy ČSAD Polkost a Martina Uhera jsou vybaveny digitálními orientacemi.

(9)

(9) Interiér autobusu Karosa C 943 dopravce Martina Uhera ev. č. 1129 (r. v. 1999), duben 2006.

(10)

(10) Stanoviště řidiče autobusu Karosa C 943 dopravce Martina Uhera ev. č. 1129 (r. v. 1999), duben 2006.

V současné době už Karosa pro nízkou poptávku ze strany dopravců příměstské kloubové autobusy nevyrábí. Dopravci, kteří mají o autobusy tohoto provedení nadále zájem, musí buď přejít k jiné značce, nasadit autobusy Karosa v městské verzi nebo nahradit kloubové autobusy patnáctimetrovými. Všichni tři výše zmínění dopravci PID, kterých se problém týkal, použili zároveň druhý a třetí způsob.

(11) Foto Petr Král

(11) Karosa C 943 ČSAD Polkost ev. č. 1602 (r. v. 2000) na konečné linky 381 Skalka, duben 2006.

(12)

(12) Karosa C 943 ČSAD Střední Čechy ev. č. 1511 (r. v. 1997, ex ČSAD Praha Klíčov) na konečné linky 375 Českomoravská v srpnu 2004.

Zpět na hlavní stranu