Karosa C 834

(1) Foto Petr Král

(1) Karosa C 834 dopravce Martina Uhera ev. č. 1116 (r. v. 1999) odjíždí na lince 314 ze zastávky Smíchovské nádraží, únor 2007.

Autobusy typu Karosa C 834 jsou linkového dvoudvéřového provedení s mechanickou převodovkou. Jedná se o exportní verzi úspěšných a velmi rozšířených vozů Karosa C 734. S nimi se Karosy C 834 vzhledově téměř shodují.

(2)

(2) Karosa C 834 dopravce Martina Uhera ev. č. 1100 (r. v. 2000) na konečné dnes již neexistující linky 255 Smíchovské nádraží, prosinec 2004.

Karosy C 834 byly vyráběny pro země bývalého Sovětského svazu. Jejich výroba probíhala od roku 1997, tedy až po ukončení výroby typové řady 700 a její nahrazení na domácím trhu řadou 900. Před rokem 1997 byly exportní autobusy označovány shodně s vozy pro domácí trh jako C 734.

(3)

(3) Karosa C 834 zleva ev. č. 1114 z r. 1999 a 1100 z r. 2000 na konečné linky 255 Smíchovské nádraží, prosinec 2004.

Kvůli odřeknutým dodávkám se Karosy C 834 objevily v provozu i u českých dopravců. V Pražské integrované dopravě slouží tři vozy tohoto typu. Všechny provozuje dopravce Martin Uher z Mníšku pod Brdy. Autobusy mají evidenční čísla 1100, 1114 a 1116. Ev. č. 1100 a 1114 jezdí v bílém nátěru a 1116 je modro-bílý.
Vozy 1114 a 1116 byly vyrobeny v roce 1999, vůz 1100 dokonce v roce 2000. Posledně zmíněný autobus má také jako jediný digitální orientace.

(4)

(4) Karosa C 834 ev. č. 1116 (r. v. 1999) v čele konvoje vozů Martina Uhera na Letné při vojenské přehlídce 8. května 2005.

V Praze můžeme autobusy Karosa C 834 vidět na linkové dopravě také u ČSAD MHD Kladno a Probo Transu Beroun, na linky PID však tyto vozy zmínění dopravci nenasazují.

(5)

(5) Karosa C 834 ev. č. 1100 (r. v. 2000) jako zájezd na parkovišti u zastávky Nádraží Modřany, prosinec 2006.

(6)

(6) Karosa C 834 ev. č. 1116 (r. v. 1999) na konečné linky 314 Smíchovské nádraží, květen 2006.

Zpět na hlavní stranu