Karosa C 744

(1)

(1) Karosa C 744 dopravce Connex Praha ev. č. 1172 (r. v. 1990, ex ČSAD Hustopeče, Martin Uher a Hotliner) na školní lince 562 v Medinské ulici u zastávky Smržovská, únor 2007.

(2)

(2) Karosa C 744 ČSAD Polkost ev. č. 1608 (r. v. 1990, ex OAD Kolín) na lince 381 v terminálu Depo Hostivař, květen 2006.

Kloubový autobus Karosa C 744 je linkového provedení se dvěma dveřmi v předním a jedněmi v zadním článku. Byl určen pro příměstskou a meziměstskou dopravu na linkách, kde vozy běžné délky svou kapacitou nedostačovaly.

(3)

(3) Karosa C 744 dopravce Connex Praha ev. č. 1083 (r. v. 1990, ex DP Teplice) na konečné linky 269 Avia Letňany, únor 2007.

(4)

(4) Karosa C 744 dopravce Hotliner ev. č. 1172 (r. v. 1990, ex ČSAD Hustopeče a Martin Uher) v garážích v ulici Ke Klíčovu těsně po zařazení, březen 2006. Od ledna 2007 vlastní vůz dopravce Connex Praha.

Autobusy typu Karosa C 744 se staly prvními sériově vyráběnými kloubovými autobusy v Československu. První prototyp byl vyroben již v roce 1983, v roce 1987 byla předána ověřovací série. Výroba autobusů pokračovala do roku 1991.

(5)

(5) Karosa C 744 dopravce Martina Uhera ev. č. 1136 (r. v. 1990, ex ČSAD Hustopeče) na konečné linky 321 Smíchovské nádraží, prosinec 2004. Od března 2006 jezdil tento vůz u dopravce Hotliner a od ledna 2007 Connex Praha pod ev. č. 1172.

(6)

(6) Karosa C 744 dopravce Connex Praha ev. č. 1083 (r. v. 1990, ex DP Teplice) na konečné linky 221 Černý Most, březen 2007.

Autobus typu Karosa C 744 dosahuje v původním provedení délky 17 355 mm, šířky 2 500 mm a výšky 3 165 mm. Pohotovostní hmotnost činí 13 800 kg. Míst k sezení je 61, k stání 70, tj. celková obsaditelnost činí 131 osob. Podlaha se nachází 890 mm nad zemí. Motor LIAZ ML 637 dosahuje výkonu 189 kW, převodovka je mechanická pětistupňová Praga. Maximální rychlost činí 80 km/h.

(7)

(7) Karosa C 744 dopravce Hotliner ev. č. 1172 (r. v. 1990, ex ČSAD Hustopeče a Martin Uher) na konečné linky 223 Horní Počernice, březen 2006. Od ledna 2007 vlastní vůz dopravce Connex Praha.

(8)

(8) Karosa C 744 dopravce Martina Uhera ev. č. 1128 (r. v. 1991, ex ČSAD Mikulov) na konečné linky 321 Smíchovské nádraží, březen 2006.

V systému Pražské integrované dopravy nejsou autobusy tohoto typu příliš rozšířené. Nasazují je pouze dopravci ČSAD Polkost z Kostelce nad Černými lesy, ČSAD Střední Čechy z Brandýsa nad Labem - Staré Boleslavi, Connex Praha z Prahy 10 - Vršovic a Martin Uher z Mníšku pod Brdy.
Dopravce ČSAD Polkost nasazuje dva autobusy typu Karosa C 744 ev. č. 1608 (r. v. 1990) a 1611 (r. v. 1992). Do roku 2005 vypravoval také vůz ev. č. 1609 (r. v. 1992). ČSAD Střední Čechy provozuje tři Karosy C 744 ev. č. 1523 (1990), 1571 (1991) a 1592 (1991).

(9)

(9) Karosa C 744 dopravce Connex Praha ev. č. 1172 (r. v. 1990, ex ČSAD Hustopeče, Martin Uher a Hotliner) na lince 223 u zastávky Libošovická, leden 2007.

(10)

(10) Karosa C 744 ČSAD Střední Čechy ev. č. 1523 (r. v. 1990) rekonstruovaná s nalepením nových čel na konečné linky 375 Českomoravská v listopadu 2005.

Martin Uher vlastnil dva vozy ev. č. 1128 (r. v. 1991) a 1136 (r. v. 1990). Vůz ev. č. 1136 prodal v březnu 2006 dopravci Hotliner, který jej provozoval pod ev. č. 1172. Od ledna 2007 jezdí tento vůz pod stejným evidenčním číslem u dopravce Connex Praha, který převzal linky PID dopravce Hotliner. Od února 2007 je v provozu u Connexu Praha druhá Karosa C 744, označená ev. č. 1083 a přivezená do Prahy již na konci prosince 2006 z Dopravního podniku Teplice.

(11)

(11) Karosa C 744 ČSAD Polkost ev. č. 1608 (r. v. 1990, ex OAD Kolín) na lince 382 v nástupní zastávce Skalka, srpen 2005.

(12)

(12) Karosa C 744 ČSAD Polkost ev. č. 1608 (r. v. 1990, ex OAD Kolín) na lince 382 v zastávce Nové náměstí, únor 2004.

Karosa C 744 ev. č. 1611 ČSAD Polkost a všechny tři Karosy C 744 ČSAD Střední Čechy prošly generální opravou s nalepením nových čel shodných s vozy Karosa B 961 resp. Karosa B 961E.

(13)

(13) Karosa C 744 ČSAD Střední Čechy ev. č. 1571 (r. v. 1991) rekonstruovaná s nalepením nových čel vyjíždí z konečné linky 367 Brandýs nad Labem-Stará Boleslav, aut. st., březen 2006.

(14)

(14) Karosa C 744 ČSAD Polkost ev. č. 1611 (r. v. 1992, ex ČSAD Praha Vršovice) byla rekonstruována s nalepením nových čel. Na snímku z října 2004 stojí jako "0 Manipulační jízda" na Skalce.

Autobusy Karosa C 744 ČSAD Polkost, ČSAD Střední Čechy a Martina Uhera obsluhují regionální linky PID a slouží především ve spojení sídelních měst dopravců s Prahou. Vozy dopravce Connex Praha jsou trvale nasazovány na městské linky 223 (1172) a 269 (1083), vůz z linky 269 přejíždí na linku 251 a školní 564. Na jiné linky vyjíždějí výjimečně.

(15)

(15) Původní střední a zadní nápravy autobusů Karosa C 744 jsou značky Rába. Duben 2006.

(16)

(16) Stanoviště řidiče autobusu Karosa C 744 dopravce Hotliner ev. č. 1172 (r. v. 1990, ex ČSAD Hustopeče a Martin Uher), březen 2006.

Vozy ČSAD Polkost jsou natřeny červeno-bíle v továrním uspořádání barev, autobusy ČSAD Střední Čechy jezdí v modro-bílém firemním nátěru, autobusy dopravce Martin Uher ev. č. 1128 a Connex Praha ev. č. 1172 jsou celé bílé, vůz Connexu Praha ev. č. 1083 je modro-žluto-bílý (firemní lak Dopravního podniku Teplice).

(17)

(17) Interiér autobusu Karosa C 744 dopravce Hotliner ev. č. 1172 (r. v. 1990, ex ČSAD Hustopeče a Martin Uher) v pohledu od stanoviště řidiče, březen 2006.

(18)

(18) Pohled na točnu kloubu autobusu Karosa C 744 dopravce Hotliner ev. č. 1172 (r. v. 1990, ex ČSAD Hustopeče a Martin Uher) od třetích dveří, březen 2006.

(19)

(19) Neobvyklé uspořádání sedadel v zadní části Karosy C 744 Connexu Praha ev. č. 1083 (r. v. 1990, ex DP Teplice), únor 2007.

V současné době již podnik Iveco Czech Republic, následník výrobce Karosa, kloubové autobusy linkového provedení ani jakékoli kloubové autobusy s podlahou v normální úrovni nevyrábí. Na linkách Pražské integrované dopravy mají stále tyto vozy navzdory svému stáří své místo.

(20)

(20) Karosa C 744 ČSAD Střední Čechy ev. č. 1592 (r. v. 1990) přijíždí na lince 375 do zastávky Prosek v červnu 2007.

(21)

(21) Karosa C 744 dopravce Martina Uhera ev. č. 1128 (r. v. 1991, ex ČSAD Mikulov) na lince 321 u zastávky Lahovice, duben 2006.

(22)

(22) Karosa C 744 dopravce Martina Uhera ev. č. 1136 (r. v. 1990, ex ČSAD Hustopeče) na lince 321 v zastávce Lihovar, září 2004. Od března 2006 jezdil tento vůz u dopravce Hotliner a od ledna 2007 u Connexu Praha pod ev. č. 1172.

Zpět na hlavní stranu