Karosa B 741

modernizované vozy

(1)

(1) Karosa B 741 ev. č. 6019 garáží Klíčov r. v. 1992 na konečné linky 109 Palmovka, červen 2005.

Trojnápravové kloubové autobusy Karosa B 741 se vyráběly v letech 1991 - 1996. Jsou městského provedení se dvěma dveřmi v předním a dvěma v zadním článku.

(2)

(2) Modernizované Karosy B 741 z roku 1992 v garážích Hostivař v září 2005 - zleva ev. č. 6012, 6010 a 6005.

(3)

(3) Karosa B 741 ev. č. 6018 garáží Kačerov r. v. 1992 na lince 196 v jižním terminálu Smíchovské nádraží v dubnu 2005.

Autobusy Karosa B 741 byly do Prahy dodávány ve čtyřech provedeních - B 741.1908, .1916, .1922 a .1924. První dvě provedení, dodávaná v letech 1991 - 1993, jsou vybavena motorem LIAZ ML637N o výkonu 190 kW. Hmotnost vozů je 13 700 kg. Míst k sedění je ve vozech 42, míst k stání 108, maximální obsaditelnost autobusu tak činí 150 osob.

(4)

(4) Karosa B 741 ev. č. 6014 garáží Hostivař r. v. 1992 na konečné linky 271 Háje v březnu 2005.

(5)

(5) Karosa B 741 ev. č. 6005 z r. 1992 garáží Hostivař na náhradní dopravě X-26 na Nádraží Hostivař, březen 2003.

Karosy B 741.1908 jsou vybaveny automatickou převodovkou ZF 4 HP 500 s vestavěným retardérem, následující provedení B 741.1916 má automatickou převodovku Voith Diwa D-863 s hydraulickým retardérem.

(6)

(6) Karosa B 741 ev. č. 6010 (r. v. 1992, garáže Hostivař) na konečné linky 139 Želivského, září 2006.

(7)

(7) Karosa B 741 ev. č. 6005 (r. v. 1992, garáže Hostivař) vyjíždí na lince 271 ze zastávky Sídliště Petrovice v únoru 2007.

Autobusy typů Karosa B 741.1922 z roku 1995 jsou vybaveny motorem LIAZ EURON M 1.2 ML 636E splňujícím emisní normu EURO 2 a převodovkou ZF 4 HP 500. Nejnovější Karosy B 741.1924 z roku 1996 mají opět převodovku Voith, a to typu D 863.3. Výkon těchto vozů je nižší - 175 kW, a naopak vyšší je hmotnost, která zde činí 14 200 kg. Obsaditelnost vozů provedení .1922 a .1924 se zvýšila o jedno místo k sezení na 151 cestujících.
Maximální rychlost 70 km/h je u všech provedení stejná. Poháněna je pouze zadní náprava.

(8)

(8) Karosa B 741 ev. č. 6074 z r. 1995 garáží Kačerov na konečné linky 215 Sídliště Libuš, květen 2005.

(9)

(9) Karosa B 741 ev. č. 6070 z r. 1995 garáží Kačerov na lince 253 v zastávce Lihovar, červen 2005.

V letech 1999 - 2001 prošlo 11 autobusů Karosa B 741.1908 DP hl. m. Prahy z roku 1992 ev. č. 6005, 6009, 6010 a 6012 - 6019 generální opravou v Opravárenské základně autobusů v Hostivaři. Všechny modernizované autobusy jezdí dodnes - garáže Hostivař vypravují vozy ev. č. 6005, 6010 a 6012 - 6014. Z Kačerova vyjíždějí vozy ev. č. 6009 a 6018 a z Klíčova 6015 - 6017.

(10)

(10) Karosa B 741 ev. č. 6135 (r. v. 1996, garáže Řepy) jako manipulační jízda v obratišti Dejvická v lednu 2006.

(11)

(11) Karosy B 741 zleva ev. č. 6149 a 6150 (oba r. v. 1996, garáže Hostivař) na konečné linky 271 Skalka, únor 2007. Vůz 6149 ještě neprošel střední opravou, ale z tohoto pohledu vypadá se 6150 zcela shodně.

Karosy B 741 prošlé generální opravou se od původních vozů vzhledově liší novými potahy sedadel a digitálními orientacemi. Potahy sedadel jsou černé a u vozů ev. č. 6013 a 6014 oranžové.

(12)

(12) Karosa B 741 ev. č. 6117 (r. v. 1996, garáže Kačerov) v nástupní zastávce linky 215 Kačerov, prosinec 2006.

(13)

(13) Karosa B 741 ev. č. 6124 (r. v. 1996, garáže Kačerov) na lince 205 v zastávce Nádraží Modřany, únor 2007.

V roce 2005 se modernizace kloubových autobusů Karosa B 741 rozběhly znovu. Tentokrát jsou modernizovány vozy provedení B 741.1922 z let 1995 a 1996.

(14)

(14) Autobusy Karosa B 741 po střední opravě na konečné Smíchovské nádraží v září 2005 - zleva kačerovská 6070 z r. 1995 na lince 199 a řepská 6146 z r. 1996 na lince 198.

(15)

(15) Karosa B 741 ev. č. 6137 z r. 1996 garáží Hostivař na konečné linky 271 Háje, srpen 2005.

Současné modernizace jsou menšího rozsahu než první a jsou proto označeny jako střední opravy. Cestující ale rozdíl nepozná. Vozům, které nebyly původně vybaveny digitálními orientacemi, jsou tyto dosazeny. Novinkou je klimatizační jednotka stanoviště řidiče.

(16)

(16) Karosa B 741 ev. č. 6173 (r. v. 1996, garáže Řepy) na konečné linky 107 Dejvická, leden 2006.

(17)

(17) Karosa B 741 ev. č. 6161 (r. v. 1996, garáže Klíčov) na konečné linky 187 Palmovka, červen 2006.

V květnu 2005 zasáhla do provozu první nově modernizovaná Karosa B 741 - ev. č. 6074 garáží Kačerov. Do konce roku 2005 bylo modernizováno 15 autobusů ze všech provozoven - vozy ev. č. 6065 - 6067, 6070, 6074 a 6081 pocházely z roku 1995, ostatní z roku 1996. Vozy Karosa B 741 již převážily v provedení po střední opravě původní provedení bez této opravy. Celkem v současnosti DP hl. m. Prahy provozuje 69 Karos B 741, z toho jednu z roku 1995 s dosazenými digitálními orientacemi, 22 z roku 1996 v původním provedení s digitálními orientacemi, 11 z roku 1992 po GO a 35 z let 1995 a 1996 po (nebo v průběhu) SO. Umístěny jsou ve všech garážích kromě Vršovic, tedy v Hostivaři, na Kačerově, Klíčově a v Řepích. Všechny jezdí v klasickém továrním červeno-bílém nátěru.

(18)

(18) Kačerovská B 741 ev. č. 6067 z r. 1995 na lince 205 vyjíždí ze zastávky Tylova čtvrť v srpnu 2005.

(19)

(19) Karosa B 741 ev. č. 6141 (r. v. 1996, garáže Řepy) při manipulační jízdě u zastávky Dejvická, březen 2006.

Zpět na hlavní stranu