Ikarus E 91

(1)

(1) Ikarus E 91 ev. č. 3902 (r. v. 2003) na konečné linky 291 I. P. Pavlova krátce po zahájení jejího provozu, duben 2003.

V pátek 18. dubna 2003 začala jezdit nová polookružní autobusová linka číslo 291 v trase I. P. Pavlova - Dětská nemocnice Karlov - Apolinářská - Větrov - U Nemocnice - Karlovo nám. - U Nemocnice - Větrov - Apolinářská - Na Bojišti - Kateřinská - I. P. Pavlova. K zajištění provozu na ní byly dodány tři nízkopodlažními midibusy typu Ikarus E 91.

(2)

(2) Ikarus E 91 ev. č. 3904 (r. v. 2004) odstavený po dodání v garážích Kačerov, leden 2005.

Linka byla vytvořena pro spojení zdravotních středisek s metrem a tramvajemi. V pracovní dny na ni vyjíždějí dva midibusy (název odvozen od anglického slova "middle" - střední) v intervalu 15 minut, mimo pracovní dny jediný midibus po 30 minutách. Ujetí polookružní trasy trvá lince 16 minut.
První tři midibusy Ikarus E 91 dodané Dopravnímu podniku hl. m. Prahy byly zařazeny v březnu 2003 do garáží Kačerov a obdržely evidenční čísla 3901 - 3903.

(3)

(3) Ikarus E 91 ev. č. 3902 (r. v. 2003) na konečné linky 291 I. P. Pavlova krátce po zahájení jejího provozu, duben 2003.

V lednu roku 2005 byl Dopravnímu podniku hl. m. Prahy do garáží Kačerov dodán čtvrtý Ikarus E 91, označený ev. č. 3904. V listopadu 2006 byly zařazeny dva vozy ev. č. 3905 a 3906.

(4)

(4) Ikarus E 91 ev. č. 3904 (r. v. 2004) na konečné linky 128 Hlubočepy v první den provozu 1. září 2005.

Ve vozech je místo pro 19 sedících a 24 stojících cestujících. Mají dvoje dveře, z nichž zadní jsou vybaveny výsuvnou plošinkou pro snadný nájezd invalidů na vozících. Délka vozů činí 8 metrů.

(5) Foto Pavel Kypta

(5) Ikarus E 91 ev. č. 3902 na dni otevřených dveří DP v září 2003. Vůz si návštěvníci se zájmem prohlíželi, protože není příliš rozšířený a mnozí jej viděli poprvé.

Autobusy jsou vybaveny automatickou převodovkou. V garáži Kačerov mají vyhrazena stálá parkovací místa hned za plotem vedle čerpací stanice u ulice 5. května (součásti severojižní magistrály), takže zvenku jsou dobře vidět.

(6)

(6) Vozy Ikarus E 91 ev. č. 3905 a 3906 v garážích Kačerov krátce po dodání v listopadu 2006.

Linka 291 jezdila zpočátku slabě využita, časem si však cestující nové linky všimli a začali ji využívat. Nevýhodou linky je umístění stanoviště na konečné I. P. Pavlova na severojižní magistrále zcela mimo přestupní stanici metra a tramvají. Přístup je k němu možný jen pomocí přechodu.

(7)

(7) Ikarus E 91 ev. č. 3905 na konečné linky 128 Hlubočepy, prosinec 2006.

Na jiné linky než 291 Ikarusy E 91 dlouho nevyjížděly. Až v pátek 1. července 2005 vyjely dva vozy na noční náhradní autobusovou linku X-57, která byla vedena zhruba od 0.50 do 4.20 hodin v intervalu 30 minut v úseku Malovanka - Bílá Hora.

(8)

(8) Ikarus E 91 ev. č. 3905 (r. v. 2006) na lince 128 u zastávky Prosluněná, prosinec 2006.

(9) Foto Kevin Kulík

(9) Interiér Ikarusu E 91 ev. č. 3904, únor 2006.

Od ranního výjezdu 1. července až do konce srpna 2005 byl jeden midibus typu Ikarus E 91 nasazen na mimořádnou autobusovou linku číslo 724, která byla zavedena celotýdně v denním provozu po dobu výluky autobusové dopravy Kateřinky - K Sukovu; K Sukovu - Průhonice, Hole.

(10) Foto Kryštof Studihrad

(10) Stanoviště řidiče vozu Ikarus E 91 ev. č. 3904 v prosinci 2005.

(11) Foto Kryštof Studihrad

(11) Motor Ikarusu E 91 ev. č. 3904, prosinec 2005.

Linka byla vedena v trase Kateřinské náměstí - Kateřinky - Zdiměřická - Ke Kateřinkám - Háje =MC= - K Sukovu. V pracovní dny ráno jezdila v intervalu 35 minut, odpoledne v intervalu 45 minut a v ostatních obdobích 60 minut. Jízdní doba linky činila v jednom směru 12 minut.
Někdy byl Ikarus E 91 na této lince nahrazen Karosou B 951E, jejíž nasazení však odporovalo poznámce v jízdním řádu, že všechny spoje zajišťuje nízkopodlažní vozidlo.

(12)

(12) Ikarus E 91 ev. č. 3904 přijíždí na mimořádné lince 724 do zastávky Ke Kateřinkám v červenci 2005.

(13)

(13) Ikarus E 91 ev. č. 3902 v garážích Kačerov, srpen 2004.

1. září 2005 byla zprovozněna polookružní autobusová linka 128 v trase Hlubočepy - Zlíchov - Nad Zlíchovem - Prosluněná - Žvahov - Pod Žvahovem - V Násypu - Nad Zlíchovem - Hlubočepy. Provoz na této lince je zajišťován celotýdně v denním provozu. Původně byly intervaly jednotné 30 minut, pouze před posledním spojem 40 minut. Od 20. března 2006 je zkrácen večerní provoz a interval před posledním spojem je rovněž půl hodiny. V ranní špičce pracovních dnů se nově jezdí také v intervalech 15, 20 nebo 25 minut, a interval 20 minut je zaveden také mimo pracovní dny od 17 do 19 hodin.
Na linku je vypravován jeden vůz Ikarus E 91.

(14)

(14) Ikarus E 91 ev. č. 3904 na konečné linky 291 I. P. Pavlova v dubnu 2005.

(15)

(15) V srpnu 2004 všechny pražské Ikarusy E 91 (ev. č. 3901 - 3903) v garážích Kačerov.

Zpět na hlavní stranu