Karosa-Renault CityBus 12M

prototyp

(1)

(1) Prototyp CityBusu ev. č. 3004 na konečné linky 241 Smíchovské nádraží, prosinec 2004.

Po dodávce prvních tří nízkopodlažních autobusů Neoplan do Prahy v letech 1994 a 1995 došlo v srpnu 1996 k zařazení prvního vozu typu Karosa-Renault CityBus 12M. Neoplany byly označeny evidečními čísly 3001 - 3003 a první CityBus na ně navázal označením 3004.

(2)

(2) Prototyp CityBusu na lince 260 u zastávky Háje v dubnu 2005.

První CityBus obdržely garáže Kačerov a vypravovaly jej například na linky 121 a 193. Vůz zde poprávu budil značný rozruch. Garáže Kačerov vypravují prototyp CityBusu do pravidelné osobní dopravy doposud. Postupně se objevoval nebo dosud objevuje například na linkách 106, 114, 117, 121, 150, 192, 197, 199, 241, 248 a 260.

(3)

(3) Prototyp CityBusu na konečné linky 192 Budějovická, květen 2007.

Prototyp ev. č. 3004 z roku se od sériových vozů liší zejména provedením čela, které je kulatější, ale také počtem a vzhledem sedadel, otevřeným stanovištěm řidiče nebo jinými záchytnými madly, která jsou červené barvy. Míst k sezení je ve voze oproti sériovému provedení méně.

(4) Foto Václav Veselý

(4) Prototyp CityBusu ev. č. 3004 v garážích Kačerov v prosinci 2005.

Přední a střední dveře vozu nemají žádný schod a výška podlahy je zde 320 mm, u zadních dveří je jeden schod a výška podlahy zde činí 550 mm.

(5)

(5) Prototyp CityBusu ev. č. 3004 na konečné linky 192 Pražská čtvrť, květen 2007.

(6)

(6) Srovnání tří typů CityBusů: zleva kloubový na lince 271, sériový běžné délky na lince 267 a prototyp na lince 197. Háje, duben 2004.

Motor Renault MIDR splňující emisní normu EURO 2 dosahuje výkonu 186 kW. Karosérie je polosamonosná. Vozidlo dosahuje délky 11 990 mm, šířky 2 500 mm a maximální výšky 2 979 mm. Přední náprava je tuhá, zadní portálová.

(7)

(7) Interiér vozu ev. č. 3004 v pohledu od stanoviště řidiče, květen 2007.

(8)

(8) Interiér vozu ev. č. 3004 v pohledu od zádě, květen 2007.

Následník popisovaného prototypu a první sériový CityBus ev. č. 3005 byl v červenci 2004 z osobní dopravy vyřazen a vyhrazen pro potřeby autoškoly DP.

(9)

(9) Přední část vozu 3004 s nízkými dveřmi stanoviště řidiče, květen 2007.

(10)

(10) Stanoviště řidiče vozu 3004, květen 2007.

Zpět na hlavní stranu